Wiele osób nie wierzy w skuteczność kampanii marketingowych, nic w tym dziwnego, ponieważ wiele akcji promocyjnych nie przynosi pożądanego rezultatu, jakim są po prostu nowi klienci i przychody. Jednak dobrze prowadzone działania marketingowe i promocyjne są w stanie na stałe poprawić sytuację naszego biznesu, a co za tym idzie, naszego portfela. Co prawda, aby móc skorzystać na kampaniach reklamowych, należy w pierwszej kolejności je dobrze przemyśleć, tak aby nie przepłacać za dane działania. Jednym z właściwych działań marketingowych, w przypadku biznesów prowadzonych online, jest pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. O co w tym chodzi i jak robić to dobrze? O tym właśnie opowiemy w tym artykule!
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to nic innego, jak wyświetlanie się na konkretne słowa kluczowe w pierwszych dziesięciu wynikach w wyszukiwarce Google. Oczywiście możemy także pozycjonować się w innych wyszukiwarkach (takich jak Bing, Yahoo, DuckDuckGo), jednak mogą nam one zaoferować mniejszych ruch, niż samo Google. Jeśli nie wiesz jak wypozycjonować swoją stronę internetową, wówczas możesz skorzystać z pomocy agencji SEO, przykładowo takiej jak Funkymedia, którzy oferują pozycjonowanie Łódź. Wsparcie się agencją to najlepsza decyzja, jeśli nie mamy bladego pojęcia o tym, jak pozycjonować stronę. Dobra agencja, taka jak Funkymedia, będzie wyposażona w odpowiednie narzędzia oraz szerokie zaplecze, na które nie może sobie pozwolić pojedynczy przedsiębiorca. Usługę tą możesz realizować bez względu na to, czy interesuje Cię pozycjonowanie Łódź czy inne miasto.
Co wpływa na wysokość pozycji w wyszukiwarce Google?
Najważniejsze jest to, abyś dobrze wybrał swoje słowa kluczowe, czyli te frazy, na które chcesz się wyświetlać wysoko w Google. Powinny to być takie zestawy słów, które bezpośrednio nawiązują do zakupu Twojej usługi lub produktów. Nie wybieraj fraz zbyt szeroko kojarzących się z tym co oferujesz, bowiem wówczas możesz ściągnąć użytkowników jeszcze nie gotowych na zakup. Kiedy już wybierzesz słowa kluczowe, wówczas powinieneś odpowiednio zoptymalizować swoją stronę, tak aby pojawiały się na niej słowa kluczowe, jakie wybrałeś. Dzięki temu dasz znać robotom Google, że Twoja strona jest właśnie o tym. Zadbaj także o poprawną konstrukcję kodu HTML oraz o to, aby na Twojej stronie było generalnie więcej treści niż kodu. Ważne jest, aby Twój serwis się szybko ładował oraz aby poprawnie się wyświetlał również na telefonach czy tabletach. Ostatni ważny element w pozycjonowaniu to linki przychodzące. Zadbaj o to, aby serwisy o podobnej tematyce strony co Twoja kierowały na Twoją stronę główną lub kluczowe podstrony. Linki należy pozyskiwać regularnie i dbać o ich moc. Jest to zwykle uciążliwe zajęcie dla właścicieli stron internetowych, dlatego zleca się je agencjom.
Najnowsze komentarze